Blog

Bydlete v cizině a procvičujte si jazyk - TalkTalkBnb, Airbnb, Couchsurfing

Dnešní článek bude na téma cestování, ubytování a rozvoji vašich jazyků :-) Pro začátek jen naťuknu již všem známé portály určené cestovatelům po celém světě k seznamování a poznávání nové kultury. Budu především zmiňovat Couchsurfing, Airbnb ale hlavně nové portál TalkTalkBnb.    O Couchsurfingu jste již určitě slyšeli. Jde o portál, který sdružuje nejen mladé lidi z celého světa. Umožní vám poznat nové lidi, přespat u nich doma, když budete mít štěstí, tak vám i uvaří a provedou vás po městě :-) A to vše zadarmo! Sama jsem stránky využívala a ubytovávala jsem třeba Francouze, Španěly nebo i Araby. Ale když jedete do velkých měst, tak je těžší sehnat ubytování, protože se...

Hong Kong - ubytko, špína, továrna, skládka a vrtání

PŘÍJEZD      Po příjezdu z letiště, pár hodinách bloudění po velice smradlavém Hong Kongu jsme zjistili, že na každém rohu jsou opičky - čeká nás totiž rok opice!  Byla už opět noc a my se nechali velice přívětivou Hong Kongžankou zavést až k hotelu. Ubytování nás vyšlo velice překvapivě levně - na 4tisíce pro dva na týden. To nás mohlo trochu varovat. Jak jsem postupem času zjistila opravdu to napříč celým Hong Kongem páchne odpadky a k romantické dovolené to má opravdu daleko, nicméně celý Hong Kong ve srovnání s naším hotelem se mohl jít zahrabat.  HOTEL     Jen co jsme vešli do jednoho z mnoha mrakodrapů, kde byl v patrech 2-7 rozložen hotel a dokonce...

CESTA do Hong Kongu (2016)

AUTOBUSEM DO BUDAPEŠTI     Tak nasedám do prvního autobusu směr Bratislava... ne, počkat...Budapešť :D a jsem pyšná, že první nástup jsem zvládla v pořádku. Když v tom za sebou slyším dva studenty, jak si povídají o tom, že budou mít mega sluníčko a plánujou bazénovou párty. To zní super! :-) A tak se klučina ptá, nezapomněla sis vzít plavky, že ne? Jakoby vzdáleně slyším jen uchechtnutí a potvrzení, že samozřejmě že nezapomněla ale já jsem naprosto ztuhla. Já na tuhle otázku odpovědět stejně bohužel nemůžu. Jak jsem si jen mohla na cestu na nejkrásnější Filipínské pláže a plánované potápění se žraloky ZAPOMENOUT PLAVKY!!!?? Takže první věc se pokazila ještě v...

Dárky pro Péťu na Valentýn

Ještě vložím menší příspěvek o tom, jak jsem se rozhodla, že Péťovi vytvořím hezké překvapení na Valentýna, když už si dal tolik práce s plánováním celého výletu.  Rozhodla jsem se, že mu vyrobím zavařeninovou sklenici, která bude obsahovat 365 lístečků a na každý nich napíšu, co pro mě znamená. Každý lísteček bude barevně odlišen. Myslela jsem si, že to bude skvělej způsob, jak mu prozářit každý den a nechat ho se těšit na další, až si konečně bude moct otevřít ten další :-) červené - důvody, proč Tě miluju modré - naše vzpomínky světle zelené - láska je, když.... tmavě zelené - poukazy a vouchery a žluté - komplimenty     Problém nastal ve chvíli, když mi došlo,...

Hong Kong - plánování

Tak "konečně" mě skolila nemoc, takže můžu dopsat zážitky nejen z Hong Kongu :-) Když to bude trochu nesystematické, Tak mě omluvte, jsem pod takovým nemocným oparem a ani normálně netíhnu k tomu mít myšlenky kdovíjak srovnané :D  Taaak, kde začnu? Asi začnu plánováním. Vzhledem k tomu, že můj Péťa má jen omezený počet dovolené a tuhle dovču si zařídil dřív, než mě poznal, tak mi vlastně nezbývalo, než se k němu připojit. Bylo to sice jak nad moje časové možnosti (měla jsem končit zkouškové a nějaký čas také pobýt v práci) tak nad moje možnosti finanční, ale nakonec se všechno tak nějak dalo dohromady. Zkoušky jsem prostě nedodělala, protože na ně nebyl čas a nějaký ten peníz jsem...

Tak už dnes večer!!

Tak dnes večer vyrážím konečně na Dovolenou s velkým D. Téměř tři týdny adrenalinu a zážitků, poznávání nových kultur a taky trochu toho nicnedělání. Moje plánovaná cesta je:  Praha -> Budapešť -> Doha -> Hong Kong -> Manila -> Cebu -> Bohol -> Boracay -> Manila -> Hong Kong -> Londýn -> Budapešť a zpět do Prahy...  Je to vůbec poprvé, co budu cestovat úplně sama a vůbec poprvé, co budu cestovat takhle daleko. Trochu se toho bojím ale nejvíc ze všeho se těším :-)

(NE)VÝHODY NECHÁVÁNÍ KOČKY VOLNĚ POBÍHAT PO BYTĚ

(aneb malý příběh velkého vzteku z dnešního rána) - dostane se všude - skočí vám i na tu nejvyšší skříň, kam jste jí tak pracně zamezovali vstup - bude u toho ukrutně mňoukat, protože ví, že dělá něco, co nemá - počká si, až budete spát - skočí i na tu televizi, která není pořádně připevněná - no dobře, není vůbec připravnená - proto jste tam dávali takových zábran, aby tam nedoskočila, to přece prozatím stačí - když stejně už za dva dny odjíždíte na tu peckovou dovolenou, nemá cenu to teď řešit - nestačí jí skočit na televizi, bude se snažit nasoukat ZA televizi, kde ovšem není místo - místo dojde - proto se vám zákonitě ta krásná veliká 50 kilová televize překlopí - začne padat z veliké...

NOVÍ LIDÉ KOLEM MĚ

Poznávám jednoho zajímavého lida. Kontaktoval mě a tak jsme si vyšli ven poznávat krásy a nekrásy Prahy... Ukázala jsem mu trochu svojí bláznivou stránku a přemlouvala ať se mnou vyleze na Trojský most... on mi ukázal svou zbabělou a řek, že ne :D klasika...    Vylezla jsem alespoň do části s tím, že ho pokoříme ještě jindy...    Taky jsme s Vaškem prošli pěkný kus Prahy, asi hodinu strávili s koťaty a já vymyslela program na další setkání.. napřed lodičky - plavba po vltavě pak koncert na Střeleckém ostrově odtamtud přesun na Petřín, kde dáme piknik (napekla jsem brownies a udělala rohlíkový toasty)  z Petřína jsem měla namířeno na Švandovo Divadlo, odkud to...

Výlet ... kamsi do přírody s Martinkou <3

Výlet do přírody s Martinkou a Christianem se povedl. Viděli jsme kus světa (ano, přiznávám, vůbec netuším kudy jsme to všude šli... no dobře, vůbec netuším kde jsme to byli... ale ono to není tak podstatné) Podstatné je, že bylo krásné, dobře se nám kecalo a zas bylo jednou dobřeee...    Zašli jsme na Kofolu a hambáč a já začala s Christianem - záchranářem rozebírat moje šílené nápady.  Prý jezdit na vlaku teoreticky můžu, ale ne do tunelu - tunely prý trhají lidi na kusy kvůli tlaku, tak to jsem nevěděla...  Prý opravdu nebezpečné je na vlak naskakovat, tak to si ještě rozmyslím, zkusím vyčíhnout nějaký pomalý a dobrý most... Na most se lézt dá, to je v pohodě, ani...
Celý článek

Sraz stopařů v Praze a přespávačka

V rámci lepšího poznání jeden druhého jsem souhlasila na prosbu Péti a Luboše, že u mě můžou přespat po sraze stopařů, kde se také budou vyhlašovat ceny.    Ráda poznávám nové lidi a věděla jsem, že bude sranda. Na srazu bylo fajn, popili jsme, pokecali a dostali jsme naše výhry :-) Nějaký finanční příspěvek na elektroniku, na letenky, pobyt v Jeseníkách a poukaz na termoprádlo.     Po sraze jsme kouknuli na film a hajdy do peřin. Péťa s Lubošem ráno druhý den odjeli stopem zas zpět domů na východ.... :-)

SWING JUMP Z DALEŠICKÉHO MOSTU

Tak se to sešlo, že jsem dala Honzovi dárek k narozkám - seskok z Dalešického mostu ... moc velkou radost z toho neměl - spíš hrůzu ale mě to přišlo jako náramnej nápad :-)    Zatrnulo mi až ve chvíli, kdy Honza řek, že musim jít skočit taky....  tak jsme si to vyrazili směrem k Brnu v půjčeném autě a já začala panikařit... je mi špatně, nechce se mi... skoč místo mě dvakrát!! prosííím!!   Když jsme ale přijeli k místu seskoku - k mostu, tak začal panikařit Honza (muhehe :-)) a to už jsem čala být vysmátá já. Vidět někoho, jak panikaří víc než já bylo super a dodalo mi to odvahy, musim si to přece užít!! :D    Honza se snažil co nejvíc oddálit seskok různými...
Celý článek

O AUTOSTOPU ANEB MÉDIA...

tady je rozhovor z rádia  a tady k tomu článek www.rozhlas.cz/radiowave/casablanca/_zprava/cervenak-a-reznickova-mistry-cr-v-autostopu-jsme-diky-tomu-ze-chceme-porad-zkouset-nove-veci--1512767   přehrávání rozhovoru -> prehravac.rozhlas.cz/audio/3431220/embedded Tady je rozhovor s Honzou xman.idnes.cz/autostop-mistrovstvi-068-/xman-rozhovory.aspx?c=A150722_143306_xman-rozhovory_fro   Zde se dá pustit 1. reportáž z doby před odjezdem (16:30 minuta) https://www.barrandov.tv/video/34490-nase-zpravy-15-6-2015 a zde 2. reportáž rozhovor cca 18:30minuta www.barrandov.tv/video/35062-nase-zpravy-22-6-2015     jinak shrnutí celého...